Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Zoekt u meer informatie over het Dier en Zorg Plan? Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over het Dier en Zorg Plan. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Het Dier en Zorg Plan kan afgesloten worden voor alle honden- en kattenrassen vanaf 12 weken oud.
Het Dier en Zorg Plan wordt afgesloten voor een periode van 12 maanden. Na dit eerste jaar wordt het Dier en Zorg Plan stilzwijgend verlengd en is deze per maand opzegbaar.
Het Dier en Zorg Plan is een abonnement wat je kan afsluiten bij jouw dierenkliniek voor de beste preventieve zorg voor jouw huisdier(en). Op vrijwel alle preventieve producten tegen bijvoorbeeld wormen, vlooien en/of teken en handelingen zoals de jaarlijkse basisvaccinaties ontvang je korting op. Je hebt de keuze uit een Basis, Plus of Premium pakket. Met dit abonnement betaal je een maandelijks bedrag, waarvoor je gedurende het abonnementsjaar gebruik kan maken van de producten en handelingen binnen het Dier en Zorg Plan van de aangesloten dierenkliniek. Curatieve zorg valt niet onder het Dier en Zorg Plan, maar onder een dierenverzekering.
Indien je jouw Dier en Zorg Plan op wilt zeggen, dient je dit te melden bij uw dierenkliniek of via het contactformulier op: https://dierenzorgplan.nl/contact/ . Bij het afsluiten van uw Dier en Zorg Plan ga je akkoord met een abonnement van twaalf maanden. Na dit eerste jaar wordt het Dier en Zorg Plan stilzwijgend verlengd en is deze per maand opzegbaar. Een opzegging binnen het eerste abonnementsjaar is in enkele uitzonderlijke situaties mogelijk. Deze uitzonderingen vindt je terug in de Algemene Abonnementsvoorwaarden. Deze is je toegestuurd via de mail samen met de bevestiging van uw aanmelding voor het Dier en Zorg Plan. U kunt de Algemene Abonnementsvoorwaarden tevens opvragen via het contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/.
De maandelijkse kosten van het Dier en Zorg Plan zijn gebaseerd op het diersoort en de keuze van het pakket. Kat Basis: €20,95 - Kat Plus: €30,95 – Kat Premium: €40,95 – Hond Basis: €23,95 - Hond Plus: €33,95 – Hond Premium €43,95.
Je kan je aanmelden in de dierenkliniek via de QR code. Tevens kan je je aanmelden via www.dierenzorgplan.nl of via de website van uw dierenkliniek.
We rekenen administratiekosten om het abonnement te registreren, de automatische incasso plaats te laten vinden en alle administratie van de afgenomen producten/handelingen te regelen.
Heb je geen bevestigingsmail ontvangen na jouw aanmelding voor het Dier en Zorg Plan? Vul ons contactformulier in op: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Ja, je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als je binnen deze termijn besluit om van het Dier en Zorg Plan af te zien, dient er een herroepingsformulier getekend te worden en eventuele afgenomen producten en handelingen dienen te worden verrekend. Je kan dit herroepingsformulier opvragen op via ons contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Je kan direct na het afsluiten van het Dier en Zorg Plan producten en handelingen afnemen bij jouw dierenkliniek.
Als je contact met ons hebt of een abonnement afsluit, registreren wij jouw gegevens. Jouw gegevens worden met de grootst mogelijke zorg behandeld. De privacywetgeving is hierop van toepassing. Meer informatie hierover lees je in de algemene abonnementsvoorwaarden, onze privacy policy en het cookiebeleid.
Ja, als de andere kliniek ook ons Dier en Zorg Plan aanbied, kunnen we het zorgplan omzetten.
Je kan jouw extra huisdier aanmelden online via www.dierenzorgplan.nl. Vink bij stap 2, kliniek, het volgende aan: ‘Ja, ik ben al klant bij deze kliniek’ en ‘Voeg dit nieuwe zorgplan bij mijn huidige zorgplan’. Hierdoor wordt nieuwe aanmelding gekoppeld aan jouw huidige account. Indien je een extra huisdier aanmeldt, dient deze aanmelding eerst goedgekeurd te worden door het Team Dier en Zorg Plan. Dit neemt gemiddeld 2 werkdagen in beslag. Zowel jij als jouw dierenkliniek ontvangen vervolgens een bevestiging van deze aanmelding.
De volgende wijzigingen kunt je doorgeven bij jouw dierenkliniek en aan Team Dier en Zorg Plan: Adreswijziging, ander/nieuw e-mailadres en/of wijziging huisdiergegevens. Dit kan via ons contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/. Wil je jouw rekeningnummer wijzigen, neem dan contact op met via ons contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Indien je jouw huidige Dier en Zorg Plan pakket wilt verhogen of verlagen kun je dit aangeven bij het Dier en Zorg Plan Team via ons contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/. In het eerste abonnementsjaar is het enkel mogelijk om jouw Dier en Zorg Plan pakket te verhogen. Na het eerste abonnementsjaar is het mogelijk om jouw Dier en Zorg Plan pakket te verlagen. Bij een wijziging (verhoging/verlaging) van uw Dier en Zorg Plan sluit je opnieuw een abonnement af voor 12 maanden.
Het is mogelijk dat de herinneringen in de spam-box van jouw mail terecht zijn gekomen. Vindt je een herinnering in jouw spam-box, markeer deze mail als zijnde niet-ongewenst. De herinneringen zullen voortaan in jouw gewone mailbox binnenkomen. Kun je geen herinneringen vinden in jouw spam-box, neem dan contact op via ons contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/ .
Als een incasso niet kan worden uitgevoerd, wordt er een tweede poging gedaan. Lukt ook deze poging niet, dan ontvang je binnen twee maanden meerdere betalingsherinneringen. Wordt de achterstand in deze periode niet voldaan, dan wordt het Dier en Zorg Plan op inactief gezet. Eventuele afgenomen diensten en producten uit het Dier en Zorg Plan worden dan achteraf verrekend en gefactureerd.
Als jouw huisdier vermist raakt, dien je dit te melden bij jouw dierenkliniek. Het Dier en Zorg Plan wordt vervolgens voor 30 dagen op pauze gezet. Indien jouw huisdier na deze 30 dagen niet thuis is gekomen, zal het abonnement worden beëindigd.
Als jouw huisdier komt te overlijden, wordt het Dier en Zorg Plan per direct beëindigd. Indien jouw huisdier komt te overlijden in jouw dierenkliniek, zullen de medewerkers van jouw dierenkliniek dit doorgeven bij het Dier en Zorg Plan. Komt jouw huisdier te overlijden zonder dat jouw dierenkliniek hierbij betrokken is (bijvoorbeeld bij natuurlijk overlijden), dan kun je dit aan ons doorgeven via het contactformulier op: https://dierenzorgplan.nl/contact/.
Heb je geen bevestigingsmail ontvangen na jouw aanmelding voor het Dier en Zorg Plan? Vul ons contactformulier in op: https://dierenzorgplan.nl/contact/
Nee, bij het afsluiten van een Dier en Zorg Plan ga je akkoord met een jaarabonnement met maandelijkse kosten. Het is de verantwoordelijkheid van de huisdiereigenaar om gedurende de looptijd gebruik te maken van de producten en/of diensten die binnen het Dier en Zorg Plan vallen.
Klachten over het Dier en Zorg Plan of over een beslissing die wij hebben genomen, kun je bij ons melden via ons contactformulier: https://dierenzorgplan.nl/contact/