Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Zoekt u meer informatie over het Dier en Zorg Plan? Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over het Dier en Zorg Plan. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Het Dier en Zorg Plan is een abonnement wat u kunt afsluiten bij uw dierenkliniek voor de beste preventieve zorg voor uw huisdier(en). Met dit abonnement betaalt u een maandelijks bedrag, waarvoor u gedurende het abonnementsjaar gebruik kan maken van de producten en handelingen binnen het Dier en Zorg Plan van de aangesloten dierenkliniek. Curatieve zorg valt niet onder het Dier en Zorg Plan, maar onder de dierenverzekering. Voor meer informatie over de dierenverzekering, kijk op www.evidensiaverzekering.nl.
Het Dier en Zorg Plan kan afgesloten worden voor alle honden en kattenrassen vanaf 12 weken oud.
Het Dier en Zorg Plan wordt afgesloten voor een periode van 12 maanden. Na dit eerste jaar wordt het Dier en Zorg Plan stilzwijgend verlengd en is deze per maand opzegbaar.
Het aanvragen van een Dier en Zorg Plan kan bij uw dierenkliniek of via www.dierenzorgplan.nl.
We rekenen administratiekosten om het abonnement te registreren, de automatische incasso plaats te laten vinden en alle administratie van de afgenomen producten/handelingen te regelen.
Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen na uw aanmelding voor het Dier en Zorg Plan? Stuur dan een mail naar info@dierenzorgplan.nl.
Ja, u heeft een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als u binnen deze termijn besluit om van het Dier en Zorg Plan af te zien, dient er een herroepingsformulier getekend te worden en eventuele afgenomen producten en handelingen dienen te worden verrekend. U kunt dit herroepingsformulier opvragen bij uw dierenkliniek.
U kunt direct na het afsluiten van het Dier en Zorg Plan producten en handelingen afnemen bij uw dierenkliniek.
Als u contact met ons heeft of een abonnement afsluit, registreren wij uw gegevens. Uw gegevens worden met de grootst mogelijke zorg behandeld. De privacywetgeving is hierop van toepassing. Meer informatie hierover leest u in de algemene abonnementsvoorwaarden, onze privacy policy en het cookiebeleid.
Nee, het abonnement wordt afgesloten bij een bepaalde dierenkliniek. Indien een huisdiereigenaar overstapt naar een dierenkliniek waar het Dier en Zorg Plan ook wordt aangeboden, dient de huisdiereigenaar een nieuw Dier en Zorg Plan af te sluiten bij de nieuwe dierenkliniek.
U kunt uw extra huisdier aanmelden bij uw dierenkliniek of online via www.dierenzorgplan.nl. Vink bij stap 2, kliniek, het volgende aan: ‘Ja, ik ben al klant bij deze kliniek’ en ‘Voeg dit nieuwe zorgplan bij mijn huidige zorgplan’. Hierdoor wordt nieuwe aanmelding gekoppeld aan uw huidige account. Indien u een extra huisdier aanmeldt, dient deze aanmelding eerst goedgekeurd te worden door het Team Dier en Zorg Plan. Dit neemt gemiddeld 2 werkdagen in beslag. Zowel u als uw dierenkliniek ontvangen vervolgens een bevestiging van deze aanmelding.
De volgende wijzigingen kunt u doorgeven bij uw dierenkliniek: Adreswijziging, ander/nieuw e-mailadres en/of wijziging huisdiergegevens. Wilt u uw rekeningnummer wijzigen, neem dan contact op met info@dierenzorgplan.nl.
Indien u uw huidige Dier en Zorg Plan pakket wilt verhogen of verlagen kunt u dit aangeven bij uw dierenkliniek. In het eerste abonnementsjaar is het enkel mogelijk om uw Dier en Zorg Plan pakket te verhogen. Na het eerste abonnementsjaar is het mogelijk om uw Dier en Zorg Plan pakket te verlagen. Bij een wijziging (verhoging/verlaging) van uw Dier en Zorg Plan sluit u opnieuw een abonnement af voor 12 maanden.
Het is mogelijk dat de herinneringen in de spam-box van uw mail terecht zijn gekomen. Vindt u een herinnering in uw spam-box, markeer deze mail als zijnde niet-ongewenst. De herinneringen zullen voortaan in uw gewone mailbox binnenkomen. Kunt u geen herinneringen vinden in uw spam-box, neem dan contact op met uw dierenkliniek.
Indien een incasso niet kan plaatsvinden zal deze nogmaals worden uitgevoerd. Als de incasso nogmaals niet kan worden geïncasseerd, ontvangt u binnen twee maanden meerdere herinneringen. Als de incasso binnen deze termijn niet wordt voldaan, wordt het Dier en Zorg Plan op inactief gezet en worden uw gegevens doorgestuurd naar het incassobureau.
Als uw huisdier vermist raakt, dient u dit te melden bij uw dierenkliniek. Het Dier en Zorg Plan wordt vervolgens voor 30 dagen op pauze gezet. Indien uw huisdier na deze 30 dagen niet thuis is gekomen, zal het abonnement worden beëindigd.
Als uw huisdier komt te overlijden, wordt het Dier en Zorg Plan per direct beëindigd. Indien uw huisdier komt te overlijden in uw dierenkliniek, zullen de medewerkers van uw dierenkliniek dit doorgeven bij het Dier en Zorg Plan. Komt uw huisdier te overlijden buiten uw dierenkliniek kunt u dit naar ons mailen op info@dierenzorgplan.nl.
Indien u uw Dier en Zorg Plan op wilt zeggen, dient u dit te melden bij uw dierenkliniek of een mail te sturen naar info@dierenzorgplan.nl. Bij het afsluiten van uw Dier en Zorg Plan gaat u akkoord met een abonnement van twaalf maanden. Na deze twaalf maanden heeft u een opzegtermijn van één maand. Een opzegging binnen het eerste abonnementsjaar is in enkele uitzonderlijke situaties mogelijk. Deze uitzonderingen vindt u terug in de Algemene Abonnementsvoorwaarden. Deze is u toegestuurd via de mail samen met de bevestiging van uw aanmelding voor het Dier en Zorg Plan. U kunt de Algemene Abonnementsvoorwaarden tevens opvragen bij uw dierenkliniek.
Indien u geen bevestigingsmail heeft ontvangen na uw opzegging, neem dan contact op met info@dierenzorgplan.nl.
Nee, bij het aanmelden van een Dier en Zorg Plan tekent u voor een abonnement voor één jaar, waar maandelijkse kosten aan vastzitten. Het is aan de huisdiereigenaar om producten en/of handelingen af te nemen binnen het Dier en Zorg Plan.
Klachten over het Dier en Zorg Plan of over een beslissing die wij hebben genomen, kunt u bij ons melden via het e-mailadres info@dierenzorgplan.nl.